lauantai 30. toukokuuta 2026

Sukat valmiina

 Vihreät raitasukat tehty kahden päivän aikana 3 mm puikoilla 100 gsta lankoja.



perjantai 29. toukokuuta 2026

Pienen ihmisen onnea

 Kesätalkkunaa ja kuppi kahvia



Pyyhe ja sukkien aloitus

 Valmistui tilauspyyhe 

Lankoja meni 100 g ja tehty 28...29.5. Välisenä aikana 3 5 mm puikoilla omalla ohjeella.

Pyyhkeen valmistuttuq jämälangat alkoivat huutelemaan vihreätä raitasukkaa tekemään. Ei siinä auttanut kuin valita värit ja aloittaa.



keskiviikko 27. toukokuuta 2026

Tänään valmistui pyyhe ja sain lankapaketin

 Lahjapyyhe tehty 24...27.5.2026 välisenä aikana 90 gsta jämälankoja 3,5 mm puikoilla omalla ohjeella.


Ostin Torista 1,5 Kiloisen kirjavan lankapaketin po. Nalle ja 7 veljestä paksuisia jämälankoja. Ihana paketti!



tiistai 26. toukokuuta 2026

Niin ja peittojakin tulee

 Taas muotoutui yksi torkkupeitto, idea Pinterestistä. Lankoja meni 520 g ja koukkuna suosikkini 4mm. Tehty 9...26.5. Välisenä aikana.



sunnuntai 24. toukokuuta 2026

Eilen valmistui pyyhe ja tänään aloitin uutta

 

Tein tätä koko päivän punaisista jämistä. Joukossa vähän valkoistakin. Lankoja meni 110 g ja tein omalla ohjeella 3,5 mmn puikoilla. Tänään aloitin uutta pyyhettä keltaisista langoista.

perjantai 22. toukokuuta 2026

Valmis liina

 Neulottu liina vanhalla Neoviuksen ohjeella. Lankaa meni 25 g ja puikot 2,5 mm ja koukku 1,5 mm.



torstai 21. toukokuuta 2026

Voi hitsi

 Kauneimmat käsityöt lehden julkaisu loppuu. Tilalle tarjottiin ristikkolehteä. En halua paitsi korvauksen tilauksen loppuosasta. Kirjoitinkin jo sähköpostia asiasta. Huomennako vastaavat, en tiedä.

Kävi ikkunanpesijät tiistaina ja tänään kävin lääkärissä. Odotan laskuja maksettavaksi ko. Tapahtumista. Ei oo vielä tullut.

keskiviikko 20. toukokuuta 2026

Uutta

 Aloitin neulomaan liinaa ohuesta virkkauslangasta 2,5 mmn puikoilla. Ensin tasona, sitten ympyriänä.

Isoäidinneliöitä on jo yli 30 virkattuna. Kohta pääsee kokoamaan peittoa taas.

Uuden sensorin laitto

 Onnistui yllättäbän hyvin. Näyttää heti jo uusos lukemia. Eikä virtanappulan painaminenkaan ollut mikään ongelma, niinkuin aikaisemmissa sensoreissa.

sunnuntai 17. toukokuuta 2026

Vähin määrä

 Mitä mulla on pitkiin aikoihin ollut, niin lankoja 1,4,kg. En ehkä osta enää jämälankoja, vaan ostan tarpeeseen uusia, puran vanhoja tai käytän olemassa olevia. Ne eivät kyllä tule riittämään loppuvuodeksi. Olen tottunut tekemään jämälangoista, niin ehkä mun on ostettava joku erä vaikka Torin kautta. Hmm...

tiistai 12. toukokuuta 2026

Eilen valmistui

 Kirjapussi ystävälle

Lankoja meni 100 g, tehty 3 ja 5 mm koukuilla 10...11.2026 välisenä aikana. Ohje Kauneimmat Käsityöt 2/2026 malli 46.

maanantai 11. toukokuuta 2026

Juhlaa

 15.5. Tulee 10 vuotta täyteen podcastaamista eli videojaksojen kuvausta. Silti vasta 23.5. Tulee uusi juhlajakso.

perjantai 8. toukokuuta 2026

Perjantaina

 Käytiin ystävän kanssa hammaslääkärissä. Olin vain seuraneitinä.

Sää on linnunlauluinen ja kaunis aurinkoinen.

Kävin lisäksi ruokakaupassa. Laitoin tälle kuukaudelle maksimisummaksi 450 € ja siitä on kulunut vasta 115 €. Vajetta on jo 20 €. Mitä isompi vaje, sen pienempi on loppusumma kuukauden mentyä. Yritän käydä kaupassa vain joka kolmas päivä ja käyttää Max. 45 € per kerta. Jos jää käyttämättä, saan käydä väliostoksilla vaikka hakemassa maitoa, jota sitäkin harvemmin tarvitsee lisää hamstrata.

keskiviikko 6. toukokuuta 2026

Keskiviikkopäivää

 Kahden päivän taistelun jälkeen saatiin tuotepäällikön kera uusi verensokerisensori toimimaan. Nyt on jo vuorokauden ajan näyttänyt arvoja oikein. Kyllä se olikin kovan aherruksen takana. Pahin vaihe oli sensorin virtakytkimen painaminen. Arvot ovat kuten aikaisemmallakin sensorilla mitattuna.

Neulominen on sukkien jälkeen edistynyt sen verran, että peittoa tikuttanut menemään. Vielä 60 cm puuttuu. Lopetan, kun meneillään oleva kerä luonnonvalkoista loppuu. En vielä tiedä mihin peiton laitan/lahjoitan. Jollekin voisi antaa lahjaksi tai hyväntekeväisyyteen.

Rahat ei riitä

 Pienellä sairas eläkkeellä on tultava kuukausi kuukaudelta toimeen. Työssä käyvät eivät ymmärrä, kuinka eläkkeellä satasen ylimääräinen kuu...