maanantai 4. lokakuuta 2021

Päivitystä zerowaste-elämään

 Noh kaikki ei ole mennyt ihan putkeen... vaikkakin lajittelen jätteeni hyvinkin tarkasti, niin silti tulee sekajätettä leipäpussillinen viikossa. Jotenkin tarvitsisi saada pussiin per 2 vkoa. Muovia tulee saman verran ja biojätettä. Pahvia tulee jotenkin muovikassillinen viikossa. Metalleja vähän ja lasia, koska käytän po. Lasipakkaukset uudelleen säilytykseen.

Missä asioissa sitten olen onnistunut? Palashampoo, palasaippua ja palatiskiaine ovat käytössä. Puinen hammasharja ja puinen vartalonpesuun. Samoin keittiössä puinen harja astioiden pesua varten. On mulla muovivartrinen moppi ja kihveli plus harja sekä imuri. Imuroin tosin harvemmin, nyt kun mulla ei ole kissaa. Omat Hedelmäpussit kaupassa ja kestokassi ostoksia varten. On lisäksi paljon tuotteita, joiden ostoa ja käyttöä olen vähentänyt tai vastaavasti lisännyt toisten saman verran.

Yhteenvetona, että tämä on matka omien kulutustottumusten muuttamiseen ja sillä matkalla olen edelleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Verkkohässäkkä saa olla valmis